تبلیغات
برترین - مطالب اردیبهشت 1397

برترین

استراتژی بهینه سازی سایت برای موتور جستجوی گوگل 2016

  • استراتژی بهینه سازی سایت برای موتور جستجوی گوگل 2016

    این مطلب می تواند  راهنمای کافی برای پیشرفت در نتایج جستجوی گوگل در سال 2018 باشد اگر چه محتوای قسمتی از آن به چند سال قبل باز می گردد. این مطلب یک پیش بینی سئو  در سال 2018 نیست بلکه میتواند کاملا کاربردی باشد. در عوض، شما خواهید دید که استراتژی های آزمایش شده که در حال حاضر کار می کنند  در سال 2018 حتی بهتر عمل خواهند کرد.

    سیگنال های موقعیت و تجربه کاربر:

    گوگل در سال گذشته اعلام کرد RankBrain  سومین عامل مهم رتبه بندی محسوب می شود. RankBrain دقیقا چیست؟ و چگونه می توانید برای آن بهینه سازی کنید؟  RankBrain یک سیستم یادگیری ماشین است که به گوگل  کمک می کند نتایج جستجوی خود را مرتب کند و به سادگی اندازه گیری می کند که چگونه کاربران با نتایج جستجو تعامل دارند. همانطور که می بینید، RankBrain  روی دو مورد تمرکز دارد:

    1. چه مدت فردی در صفحه سایت شما وقت می گذارد
    2. درصد افرادی که روی نتیجه شما کلیک می کنند

    محتوای جامع و عمیق:

    گوگل صفحه شما را تجزیه و تحلیل می کند تا ببینید چند بار از کلمه کلیدی خاصی استفاده کرده اید. به عبارت دیگر، آنها 100? در محتوای صفحه شما متمرکز می شوند. بنابراین عنکبوت گوگل  از صفحه شما بازدید می کند تا بررسی کند که آیا کلید واژه شما در موارد زیر ظاهر می شود:

        تگ عنوان

    نشانی اینترنتی

    تصویر ALT متن

    تگ توضیحات

    برچسب H1

    برای بررسی دقیق ، آنها هنوز به این چیزها نگاه می کنند. اما گوگل امروز خیلی هوشمندانه از آن استفاده می شود. بنابراین به جای اندازه گیری محتوا ، آنها در حال حاضر بر روی زمینه تمرکز می کنند .

    شاخص موبایل:

    گوگل نسخه موبایل سایت خود را “نسخه واقعی” در نظر می گیرد حتی اگر شخصی از دسکتاپ جستجو کند. این حرکت منطقی است. امروزه 60 درصد از جستجوهای گوگل  از یک دستگاه تلفن همراه انجام می شود  و در آینده رشد خواهد کرد. بنابراین  محتوای خود  را در سراسر دسکتاپ و موبایل سازگار کنید چرا که ممکن است محتوای شما در نسخه موبایل از دید مخاطب مخفی باشد.

    لینک و محتوای سایت:

    با این همه، سئو SEO هنوز هم در مورد محتوا و لینک است. بدون داشتن محتوای شگفت انگیز، هرگز بک لینک نخواهید داشت. در حقیقت، گوگل به تازگی اعلام کرده است که محتوا و پیوندهای برگشتی آنها عوامل اول و دوم محسوب می شوند. به طور خلاصه، محتوا و لینک ها هنوز پایه و اساس جستجوگرها در سال 2018 خواهد بود.


    هدف اصلی الگوریتم جدید گوگل، ارائه مناسب ترین راه جستجو در سال 2016 با توجه به تغییر در فن آوریها، اینترنت و رفتار کاربران در قبال آن است. بدین جهت دقت در برخی از تنظیمات جزئی در استراتژی بهینه سازی سایت برای موتور جستجوی گوگل با توجه به جزئیات الگوریتم گوگل لازم است. درک این تنظیمات جزئی علی الخصوص به مدیران سایت های کسب و کار آنلاین در تصمیم گیری صحیح یاری می رساند.

    یکی از عمده ترین توجهات گوگل در سال 2016 تمرکز بر روی وب سایتهای بهینه شده برای فن آوری موبایل است. به تعبیر دیگر موتور جستجوی گوگل وب سایتهای با ساختار متناسب برای نمایش و جست و جو در موبایل را بیشتر می پسندد و این خود به طور مستقیم به این نکته باز می گرد که موتورهای جستجو از جمله گوگل در جستجوی ارائه بهترین راهکار در جهت راحتی کاربران در جستجوی اطلاعات است. گوگل روشن ساخته است که وب سایت های بدون رابط در گوشی های هوشمند در رتبه بندی آسیب خواهند دید. به عبارت ساده تر اکنون گوگل تمرکز خود را بر روی کاربران تلفن همراه گذاشته است و در نتیجه سایتهای ریسپانسیو یا واکنش گرا در کانون توجه گوگل قرار دارند.

    از دیگر نکات می توان به تکامل محتوا اشاره کرد. افزایش کیفیت محتوا و بک لینک گرفتن از سایتهای با کیفیت فاکتوری مهم در ارتقای سایت در رتبه بندی گوگل خواهد بود. موتورهای جستجو از جمله گوگل هر بک لینک را یک رأی و احترام ویژه در جهت تایید سایت یا محتوای آن در نظر می گیرند بدین جهت تعداد و کیفیت بک لینک می تواند باعث افزایش رنکینگ و بهتر دیده شدن سایت گردد. با وجود محبوبیت ویدئو و تصاویر، محتوا همیشه یک فاکتور مهم در بهینه سازی سایت در موتور جستجوی گوگل است.

    از سوی دیگر به می توان به رسانه های اجتماعی و نقش آن در نتایج جستجوی موتورهای جستجو از جمله گوگل اشاره کرد. گوگل قطعا از نقش و اهمیت رسانه های اجتماعی آگاه است با این حال بر حیله و تزویرهای صورت گرفته در این ارتباط نیز تاکید دارد. به گونه ای که اکنون کارشناسان گوگل اعلام می کنند که سیگنال های شبکه های اجتماعی نقشی در رتبه بندی بازی نمی کنند. با این حال اگر چه شاید به صورت مستقیم سیگنال های اجتماعی موثر نباشند اما از راهی دیگر تاثیر می گذارند. حضور در شبکه های اجتماعی ترافیک صفحات سایت را افزایش می دهند و ترافیک خود یکی از پنج عامل مهم است. هر چه مردم محتوای یک وب سایت را مشاهده و آن را به اشتراک بگذارند، آن صفحه امتیاز بالاتری خواهد داشت.

    https://fa2.ir/92/seo-strategy-for-google-search-engine-in-2016/


نظرات() 

چهارشنبه 19 اردیبهشت 1397

شرکت اجاره خودرو کار رنت در تهران

نویسنده: مدیر بلاگ   

نظرات() 

کتابی درباره تحول گفتمان مجمع روحانیون مبارز رونمایی شد - خبرگزاری مهر | اخبار ایران و جهان

  • کتابی درباره تحول گفتمان مجمع روحانیون مبارز رونمایی شد - خبرگزاری مهر | اخبار ایران و جهان

    به گزارش خبرنگار مهر، این کتاب که نوشته سعیده امینی عضو هیئت علمی دانشکده علوم اجتماعی دانشگاه علامه طباطبایی است، تطورات و تحولات گفتمان مجمع روحانیون مبارز را به عنوان یکی از نیروهای سیاسی تاثیرگذار در ربع قرن اخیر ایران، بررسی کرده است.

    فصل های مختلف این کتاب طوری تنظیم شده تا با طرح رویکردها و مباحث نظری در فصل اول و روش مطالعه در فصل سوم درنهایت به دغدغه‌هایی پرداخته شود که اثر حاضر پیرامون آن تکوین یافته است.

    این دل‌مشغولی‌ها در قالب سه پرسش عمده تنظیم شده‌اند؛ مجمع روحانیون مبارز به عنوان یکی از نیروهای سیاسی مهم پس از انقلاب اسلامی ایران و به مثابه یک گفتمان از چه ویژگی‌هایی برخوردار است؟ آیا این گفتمان در جریان افت‌وخیزهای سیاسی پس از انقلاب اسلامی ایران دچار تحول شده است؟

    در فصل چهارم تلاش شده تا با اتکا به چارچوب مفهومی لاکلاو و موفه و تحلیل گفتمان فرکلاف این سوالات پاسخ داده شوند. در فصل پنجم سعی بر آن شده تا علل وقوع تحول گفتمان مذکور بررسی گردد و این سوال به پاسخ برسد که عوامل اثرگذار بر تحول گفتمان مجمع روحانیون مبارز کدامند؟ به منظور نیل به این هدف در گام اول متون نوشتاری و مکتوب اعم از بیانیه‌ها و سخنرانی‌ها و بعضا روزنامه‌های مربوط به مجمع روحانیون مبارز در فاصله سال‌های۱۳۶۷ تا ۱۳۸۸ و در قالب چهار دولت جنگ، سازندگی، اصلاحات و دولت احمدی‌نژاد مورد بررسی قرار گرفتند.

    به گفته مولف اثر در مقدمه کتاب، دلیل این امر نخست نظم بخشیدن به این برهه از زمان (۶۷ ـ‌۸۸) و دوم ویژگی موضوع حاضر است. بررسی تحول یک گفتمان سیاسی را در دوره‌های مختلف بررسی کرد. یکی از مهم‌ترین عرصه‌هایی که یک گفتمان را در دوره‌های مختلف بررسی کرد. یکی از مهم‌ترین عرصه‌هایی که گفتمان‌های سیاسی در آن هژمونیک می‌شوند نهادهای اجرایی از جمله قوه مجریه و قوه مقننه است. در بین نهادهای اجرایی دولت برجسته‌ترین نقش را دارد لذا تقسیم‌بندی حاضر با عنایت به دولت‌ها صورت گرفته و مجلس نیز در ذیل دولت مطمح نظر قرار گرفته است. در گام بعدی برای تحلیل گفتمان بیانیه‌ها، نخست بیانیه‌های سال‌های ۶۷ تا ۶۹ و ۶۹ تا ۸۵ و ۸۵ تا ۸۸ که تعداد ۱۱۸ بیانیه بودند به طور اجمال مورد مطالعه قرار گرفتند.

    امینی بیان می‌کند که شیوه نمونه‌گیری قضاوتی از میان بیانیه‌ها، مواردی که مربوط به تحولات سیاسی مهم در داخل کشور و تلویحا مبین تحول این گفتمان‌ یا افت و خیزهای آن بودند مورد بررسی قرار گرفتند. نظیر بیانیه‌های مربوط به انتخابات مجلس شورای اسلامی، سالگردهای پیروزی انقلاب، انتخاب ریاست جمهوری و... به عنوان نمونه، بیانیه‌های ۱. انتخابات سومین دوره مجلس شورای اسلامی (۲۸/۱/۶۷) ۲. دومین دهه انقلاب اسلامی (۱۱/۱۱/۶۷) در دولت جنگ؛ ۳. یازدهمین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی (۲۲/۱۱/۶۸)؛ ۴. طلوع فجر انقلاب اسلامی (۸/۱۱/۷۰)؛   ۵. انتخابات چهارمین دوره مجلس شورای اسلامی (۱۱/۱/۷۱)؛ ۶. معرفی سیدمحمد خاتمی به عنوان کاندید ریاست جمهوری (۱۶/۲/۷۶)؛ در دولت سازندگی؛ ۷. سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی (۲۴/۱۱/۸۶) بیانیه (۱۷/۳/۸۸)؛ بیانیه (۲۸/۴/۸۸) در دولت محمود احمدی‌نژاد مورد تحلیل قرار گرفتند.

    مولف کتاب یادآور می‌شود، دلیل گزینش بیانیه‌های مذکور به ویژه بیانیه‌های سالگرد پیروزی انقلاب این است که این بیانیه‌ها بیش از بقیه افت‌وخیز و تحول گفتمان مجمع را نشان داده‌اند. نکته لازم به ذکر آن است که با توجه به نوسان فعالیت سیاسی اعضای مجمع در زمان‌های گوناگون، امکان تقسیم بیانیه‌ها به طور مساوی در دوره‌هی مختلف وجود نداشته است.

    به عنوان نمونه زمان انشعاب آنها از جامعه روحانیت در سال ۶۷ بوده که اواخر دولت موسوی است در نتیجه تنها دو بیانیه مناسب در این دوره مورد توجه بوده‌اند و یا در بیانیه‌های مربوط به دوره اصلاحات و دولت احمدی‌نژاد غالبا بیانیه‌ها به طور واضح و آشکار سخن گفته‌اند و خالی از عبارات تلویحی و بیانات استعاری‌اند. بر این اساس کشفی نمی‌توان در آنها انجام داد اما از بیانیه‌های اصلی استفاده شده است.

    همچنین به جهت آنکه بیانیه‌ها تنها مقداری اطلاعات درخصوص مواضع اقتصادی و سیاسی و فرهنگی تامین می‌کردند لذا برای آنکه مطالب از کفایت لازم برای پاسخ به دغدغه‌های مذکور برخوردار باشند.

    سعیده امینی در بخش دیگری از مقدمه کتاب، بیان می‌کند که چگونه با برخی از اعضای اصلی مجمع روحانیون مبارز حجج‌ اسلام آقایان سیدعلی‌اکبر محتشمی‌پور، مجید انصاری، سیدعبدالواحد موسوی لاری و برخی اعضا دیگر که از بنیانگذاران اصلی مجمع بوده‌اند و در عالی‌ترین سطوح قوه مجریه و مقننه دارای سمت‌های اجرایی بوده‌اند، مصاحبه‌هایی صورت گرفته است.

    این مصاحبه‌ها درباره میزان اهمیت بیانیه‌های مجمع، اتفاق نظر درباره جدی‌تر و پرمحتواتر بودن بیانیه‌های سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی وجود داشته که این امر موید انتخاب بیانیه‌های فوق‌الذکر است. در نهایت فصل ششم کتاب حاضر به جمع‌بندی و نتیجه‌گیری توصیف و تبیین تحول گفتمان مجمع روحانیون مبارز اختصاص دارد.

    کتاب «تحول گفتمان مجمع روحانیون مبارز در جامعه پسا انقلابی» نوشته سعیده امینی با شمارگان ۶۰۰ نسخه و به بهای ۳۴ هزار تومان از سوی انتشارات کویر منتشر شده و در سی‌ویکمین نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران رونمایی شده است.

نظرات() 

محدود کردن فعالیت کودکان در فیس بوک - خبرگزاری مهر | اخبار ایران و جهان

  • محدود کردن فعالیت کودکان در فیس بوک - خبرگزاری مهر | اخبار ایران و جهان

    به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از دیجیتال ترندز، فیس بوک ویژگی جدیدی به اپلیکیشن مخصوص کودکان خود افزوده که به والدین اجازه می دهد  فعالیت های  آنلاین فرزندان خود را محدود کنند.

     این قابلیت که Sleep Mode نام گرفته بسیار ساده است. کافی است والدین به مرکز کنترل در حساب کاربری خود بروند و پس از بررسی حساب کاربری فرزندشان، تنظیمات آن را تغییر دهند.

    حتی والدین می توانند ساعاتی را انتخاب کنند که کودک در آن زمان حق استفاده از اپلیکیشن را ندارد. در این بخش گزینه های مختلفی وجود دارد مانند «روزهای هفته» یا آنکه خود می توانند ساعت های مشخصی از روز را انتخاب کنند.

    پیامرسان مخصوص کودکان فیس بوک کمی از نسخه استاندارد آن متمایز است که تمرکز بیشتری روی فیلترهای رنگی و GIF ها دارد. والدین می توانند شماره تماس های کودک را کنترل کنند و حتی پیام هایی که او می فرستد را نیز ببینند.

نظرات() 

مهلت ارسال آثار به جشنواره «نهال» تمدید شد - خبرگزاری مهر | اخبار ایران و جهان

  • مهلت ارسال آثار به جشنواره «نهال» تمدید شد - خبرگزاری مهر | اخبار ایران و جهان

    به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از دبیرخانه جشنواره «نهال»، به دلیل استقبال شرکت کنندگان و همچنین درخواست هایی برای تمدید مهلت فراخوان، دبیرخانه جشنواره تا تاریخ ٧ اردیبهشت ٩٧ پذیرای آثار است.

    به دلیل تعدّد آثار دریافت شده، دبیرخانه جشنواره پس از ٧ اردیبهشت تعهدی در قبال پذیرش فیلم ها ندارد.  

    ‌پانزدهمین دوره‌ جشنواره‌ فیلم کوتاه دانشجویی «نهال» با استناد به سینمای مستقل برگزار می شود.  

    ‌بنا بر فراخوان جشنواره، آثار ارسالی در سه بخش ‌فیلم کوتاه (مستند، داستانی، تجربی، انیمیشن و فیلم های سال اولی)، عکس فیلم و پوستر فیلم ‌به داوری گذاشته می شوند همچنین جشنواره «نهال» برای سومین سال با میزبانی از آثار دانشجویان دانشگاه‌های جهان به صورت بین المللی برگزار می‌شود.

    ‌شرکت‌کنندگان موظف اند پس از ثبت‌نام اینترنتی در سایت، آثار خود را به دبیرخانه جشنواره به نشانی: چهارراه ولیعصر، روبه‌روی پارک دانشجو، کوچه بالاور، پلاک ٢، ساختمان معاونت فرهنگی دانشگاه هنر، طبقه پنجم، دبیرخانه جشنواره «نهال»» ارسال کنند.

    ‌پانزدهمین دوره جشنواره بین‌المللی فیلم کوتاه «نهال» به دبیری متین احمدی در خرداد سال ١٣٩٧ برگزار می شود.

نظرات() 
  • آخرین پستها

آمار وبلاگ

  • کل بازدید :
  • بازدید امروز :
  • بازدید دیروز :
  • بازدید این ماه :
  • بازدید ماه قبل :
  • تعداد نویسندگان :
  • تعداد کل پست ها :
  • آخرین بازدید :
  • آخرین بروز رسانی :